شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کرخه و شاوور

نخستین شرکت بهره بردار دارای رتبه یک شبکه های آبیاری و زهکشی

سازمان آب و برق استان خوزستان

ّبهره بردار ، بهره بردار از شبکه های آبیاری ، شبکه آبیاری ، ابیاری ،شبکه ابیاری ، شبکه های ابیاری ، شبکه ، استان خوزستان ، اهواز ، حمیدیه
شرکت بهره برداری از

نشست صمیمانه کشاورزان مناطق حوزه مرکزی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کرخه و شاوور با مدیر عامل شرکت

نشست صمیمانه با کشاورزان مناطق حوزه مرکزی شرکت کرخه و شاوور در خصوص تامین آب فصل تابستان سال جاری با حضور مدیرعامل شرکت آبیاری کرخه و شاوور در هتل گیت بوستان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کرخه و شاوور ؛ در این نشست  نمایندگان کشاورزان انهار شبکه تلفیقی و شبکه مدرن پنج هزار هکتاری حوزه مرکزی با بیان مسائل و مشکلات موجود ، خواستار تامین آب فوری کشت های تابستانه و همچنین احشام خود شدند .

“مسعود صادقی میانرودی” مدیر عامل شرکت ، پس از شنیدن انتقادات و پیشنهادات مطرح شده ، با اشاره به وضعیت بحرانی آب وشرایط خشکسالی ، بر ضرورت همکاری و همیاری همه کشاورزان در راستای مدیریت هر چه مطلوب وضع موجود تاکید کردند.

ایشان بیان کرد: در بحث مدیریت آب و توزیع آن، پرسنل این شرکت به طور شبانه روزی و بدون وقفه پای کار بوده و خواهند بود و همچنین با متخلفین و برداشت کنندگان غیر مجاز آب نیز در حد امکان و در چارچوب قوانین و مقررات برخورد شده است.

وی افزود: اما مسئله و مشکل اصلی کشت پر مصرف برنج به صورت بی‌رویه در سطحی فراتر از مشابه سال قبل می باشد در حالیکه منابع آبی ما از سال گذشته بسیار کمتر و محدودتر می باشد.

صادقی میانرودی در ادامه گفت: طبق مصوبات ستاد مدیریت بحران و همچنین جلسات قبلی با مسئولین محلی و مصوبات موجود، کشت های پر مصرف نظیر برنج ممنوع اعلام شد که پس از مکاتبه‌ی سازمان آب و برق خوزستان با استانداری، مجوز کشت شلتوک صرفا جهت کشاورزان تک محصول اخذ شده است اما اکنون آمارها از افزایش سطح زیر کشت این محصول پرمصرف نسبت به مشابه سال قبل حکایت دارد .