شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کرخه و شاوور

نخستین شرکت بهره بردار دارای رتبه یک شبکه های آبیاری و زهکشی

سازمان آب و برق استان خوزستان

ّبهره بردار ، بهره بردار از شبکه های آبیاری ، شبکه آبیاری ، ابیاری ،شبکه ابیاری ، شبکه های ابیاری ، شبکه ، استان خوزستان ، اهواز ، حمیدیه
شرکت بهره برداری از

پاکسازی انهار سنتی جزیره مینو شهرستان خرمشهر

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری کرخه و شاوور ؛ “عبدالله‌ عساکره” معاونت تعمیرات و فنی مهندسی شرکت اظهار داشت : بر اساس دستور کار صادره از سوی معاونت شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان ، عملیات اجرایی پاکسازی انهار سنتی واقع در جزیره مینو از توابع شهرستان خرمشهر اجرا شد .

وی افزود : این پروژه مهم که از اواسط بهمن‌ماه ۱۳۹۹ توسط شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری کرخه و شاوور آغاز شده، هم اکنون نیز در حال انجام می‌باشد .

عساکره عنوان کرد : طول انهار سنتی مورد بحث در این پروژه ، بالغ بر ۱۶ کیلومتر بوده که تاکنون به میزان ۱۰ کیلومتر از آن لایروبی و پاکسازی شده است و خوشبختانه این عملیات اجرایی علیرغم واقع شدن انهار در محدوده شهری ، با سرعت مطلوبی در حال انجام می‌باشد .

ایشان ادامه داد : به دلیل موقعیت انهار (در محدوده شهری) از بیل‌های مکانیکی همراه با کامیون‌های حمل لای و نیزار استفاده می‌شود‌ و در حال حاضر از تعداد ۵ دستگاه بیل مکانیکی و تعدادی کامیون به تناسب استفاده می‌شود .

عبدالله‌ عساکره اضافه ‌کرد : آغاز این پروژه مهم و ضروری ، رضایتمندی کشاورزان و مسئولین محلی منطقه را بدنبال داشته است .