شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کرخه و شاوور

نخستین شرکت بهره بردار دارای رتبه یک شبکه های آبیاری و زهکشی

سازمان آب و برق استان خوزستان

ّبهره بردار ، بهره بردار از شبکه های آبیاری ، شبکه آبیاری ، ابیاری ،شبکه ابیاری ، شبکه های ابیاری ، شبکه ، استان خوزستان ، اهواز ، حمیدیه
شرکت بهره برداری از

ایستگاه پمپاژ آبیاری قدس توسط شرکت کرخه و شاوور آماده بهره برداری گردید؛

آئین افتتاحیه ایستگاه پمپاژ آبیاری قدس با حضور مهندس لشگری معاونت حفاظت وبهره برداری سازمان ،  مدیرعامل شرکت کرخه و شاوور وجمعی دیگر از مسئولین برگزار گردید .

به گزارش رابط عمومی شرکت کرخه و شاوور ،  معاونت فنی و مهندسی شرکت کرخه و شاوور از اتمام کار طراحی و اجرای ایستگاه پمپاژ قدس توسط این شرکت خبر داد :

عبداله عساکره در این مراسم اعلام کرد : این ایستگاه پمپاژ دارای پنج پمپ می باشد که از این پنج دستگاه ، چهار پمپ وارد مدار می شود و یک پمپ به عنوان رزرو می باشد .

عساکره افزود ؛ پمپ ها از نوع افقی گریز از مرکز هست با آبدهی ۲۵۰ لیتر بر ثانیه که با روشن بودن چهار دستگاه به طور همزمان یک متر مکعب تأمین آب می شود .

این ایستگاه پمپاژ حدود ۸۰۰ هکتار را زیر کشت خواهد برد و روستاهای سگور عیسی ، سگور صالح و بخشی از شهرک جلیزی از این پروژه تأمین آب  کشاورزی بهره مند می شوند .

وی در ادامه افزود ؛ طراحی و اجرای این ایستگاه پمپاژ به طور کامل توسط پرسنل شرکت کرخه و شاوور و هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون تومان اجرا شده است و اگر بنا بود این پروژه از طریق مهندسین مشاور و پیمانکاران انجام گردد هزینه تمام شده آن قطعاً چند برابر می شد .

عساکره در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مهندس لشکری معاونت حفاظت و بهره برداری سازمان  پرسنل امور تعمیرات  کرخه جنوبی و  تشکر ویژه از مدیرعامل شرکت کرخه و شاوور که اگر حمایت های ایشان نبود این کار به نتیجه مطلوب نمی رسید ، ابراز امیدواری کرد که این سرمایه ملی منشاء خیر و برکت برای منطقه باشد .