شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کرخه و شاوور

نخستین شرکت بهره بردار دارای رتبه یک شبکه های آبیاری و زهکشی

سازمان آب و برق استان خوزستان

ّبهره بردار ، بهره بردار از شبکه های آبیاری ، شبکه آبیاری ، ابیاری ،شبکه ابیاری ، شبکه های ابیاری ، شبکه ، استان خوزستان ، اهواز ، حمیدیه
شرکت بهره برداری از

آبگیری ۹۰ درصد از تالاب هورالعظیم / تلاش جهت کنترل سیلاب های احتمالی آینده

غلامرضا شریعتی امروز ۱۰ اسفند ماه در حاشیه بازدید از تالاب هورالعظیم که با هدف مدیریت گردش آب در این تالاب انجام گرفت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز به همراه فرماندهی لشکر ۹۲ زرهی ، جانشین مرزبانی استان، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و معاون شرکت توسعه و مهندسی نفت از دایک مرزی و شرایط تالاب هورالعظیم بازدید کردیم.

وی افزود: خوشبختانه شرایط تالاب هورالعظیم بسیار خوب است و موج های خروشان این تالاب ما را به یاد موج های خلیج  فارس و دریای عمان می اندازد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با توجه به بهبود شرایط تالاب هورالعظیم ، باید هماهنگی هایی انجام بگیرد تا عوارض احتمالی در رابطه با بارش ها و سیلاب های احتمالی بعدی به ویژه در فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده را به حداقل برسانیم.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: شرایط تالاب هورالعظیم بسیار خوب است و تقریبا مانند گذشته شده و بیش از  ۹۰ درصد از آن را آب فرا گرفته است. امیدواریم شرایطی فراهم شود تا ۱۰ درصد باقی مانده تالاب را نیز آب فرا بگیرد و مردم بتوانند در آن منطقه از تالاب بهره مند شوند و استفاده بهینه و مناسبی از آن داشته باشیم.

شریعتی ادامه داد: در این زمینه مردم این مناطق باید همکاری لازم را داشته باشند و منافع عمومی را بر منافع شخصی خود ترجیح دهد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در راستای کاهش خسارات احتمالی تصمیماتی  از سوی دستگاه های مختلف اجرایی گرفته شده که باید اجرایی شوند و کارها نیز به خوبی در حال انجام است.

وی عنوان کرد: تلاش بر این است مساله مدیریت شود و به نحوی عمل شود که در صورت بارش شاهد مشکلی برای مردم این مناطق نباشیم. باران رحمت الهی است و خوشبختانه این نزولات آسمانی را امسال به وفور در استان خوزستان و کشور شاهد بودیم.

شریعتی ادامه داد: باید تلاش شود از بارندگی های استان استفاده شود و از این نزولات آسمانی برای کشت های تابستانه بهره مند شویم و همچنین شاهد حداقل خسارت و عارضه برای استان باشیم. همه دستگاه ها در تلاش هستند که چنین شرایطی در خوزستان رقم بخورد و شاهد کمترین خسارت باشیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با برنامه ریزی و مطالعه شرایط محیط زیست استان را به تدریج به شرایط اولیه بازگردانیم، گفت: با حرکت دسته جمعی و همراهی همه ارگان ها و دستگاه های اجرایی استان امیدواریم این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

منبع: کانال خبری استانداری